Kokie dažniausi gedimai pasitaiko dujinių katilų ventiliatoriuose, kada juos verta ir apsimoka taisyti, o kada ne
Dujinių katilų ventiliatoriai yra esminė dalis, užtikrinanti tinkamą degimą ir išmetamųjų dujų šalinimą. Kaip ir bet kuris mechaninis komponentas, jie gali sugesti. Štai dažniausi gedimai ir kada verta bei neverta juos taisyti:
Dažniausi dujinių katilų ventiliatorių gedimai:
-
Guolių susidėvėjimas: Tai bene dažniausia problema. Dėl nuolatinio sukimosi guoliai susidėvi, pradeda kauptis dulkių, sumažėja tepimo efektyvumas. Požymiai:
- Neįprastas triukšmas: Girdimi šlifavimo, cypimo, girgždėjimo ar ūžimo garsai iš katilo.
- Vibracija: Ventiliatorius dirba su padidėjusia vibracija.
- Perkaitimas: Ventiliatoriaus variklis gali kaisti labiau nei įprastai.
-
Variklio gedimai:
- Perdegimas/trumpasis jungimas: Dėl perkrovos, drėgmės ar gamyklinio defekto gali perdegti variklio apvijos. Požymiai: ventiliatorius nesisuka, katilas rodo klaidą.
- Kondensatoriaus gedimas: Jei variklis yra asinchroninis, gali sugesti paleidimo kondensatorius. Požymiai: ventiliatorius bando suktis, bet jam trūksta galios, jis ūžia, bet nesisuka, arba sukasi labai lėtai.
-
Sparnuotės užsikimšimas/pažeidimas: Ant sparnuotės gali kauptis dulkės, purvas ar kitos nuosėdos, sutrikdančios balansą. Retesniais atvejais sparnuotė gali būti fiziškai pažeista. Požymiai:
- Vibracija ir triukšmas: Dėl disbalanso atsiranda vibracija, triukšmas.
- Sumažėjęs oro srautas: Katilas gali veikti neefektyviai, nes trūksta oro degimui arba nepakankamai šalinamos dujos.
-
Elektroninės plokštės gedimas: Kai kuriuose šiuolaikiniuose katiluose ventiliatoriaus greitį valdo elektroninė plokštė. Jos gedimas gali sukelti netinkamą ventiliatoriaus veikimą. Požymiai: ventiliatorius nesisuka arba sukasi netinkamu greičiu, nors pats variklis yra geras.
-
Jungčių ir laidų problemos: Atlaisvėję ar pažeisti laidai, jungtys gali sutrikdyti maitinimą. Požymiai: ventiliatorius kartais veikia, kartais ne, arba išvis nesisuka.
Kada ventiliatorių verta ir apsimoka taisyti?
Taisyti ventiliatorių verta, jei:
- Gedimas nėra sudėtingas ir brangus:
- Guolių keitimas: Tai gana dažnas ir palyginti nebrangus remontas, jei yra galimybė pakeisti tik guolius, o ne visą ventiliatoriaus mazgą. Priešingu atveju, jei reikia keisti variklio guolius, kartais yra pigiau pirkti naują variklį.
- Kondensatoriaus keitimas: Tai paprastas ir pigus remontas, atlikti gali net ir mažai patirties turintis meistras.
- Valymas ir balansavimas: Jei problema yra tik dėl sparnuotės užterštumo ar disbalanso, tai yra gana pigus ir efektyvus sprendimas.
- Katilas yra gana naujas ir geros būklės: Jei pats katilas yra pakankamai naujas (pvz., iki 5-7 metų) ir kitos jo dalys yra geros būklės, ventiliatoriaus remontas ar keitimas yra logiškas žingsnis, siekiant prailginti katilo tarnavimo laiką.
- Atsarginės dalys yra lengvai prieinamos ir nebrangios: Kai kuriems populiariems katilų modeliams lengva rasti pigių atsarginių dalių.
- Remonto kaina yra ženkliai mažesnė nei naujo ventiliatoriaus kaina: Jei remontas atsiperka ir yra finansiškai naudingas.
Kada ventiliatoriaus neverta taisyti (reikia keisti visą ventiliatorių arba katilą)?
Remontuoti ventiliatorių neverta, jei:
- Variklis yra perdegęs ar smarkiai pažeistas: Variklio pervyniojimas ar kapitalinis remontas gali būti brangus ir nepatikimas. Dažnai pigiau nusipirkti naują ventiliatoriaus mazgą.
- Ventiliatorius yra neatskiriama dalis: Kai kuriuose modeliuose ventiliatorius yra integruotas į variklį ar kitą mazgą, ir negalima atskirai pakeisti tik guolių ar kitų smulkių dalių. Tokiu atveju reikia keisti visą mazgą.
- Katilas yra senas ir artėja prie savo tarnavimo laiko pabaigos: Jei katilui daugiau nei 10-15 metų, ventiliatoriaus gedimas gali būti tik pirmas iš daugelio. Tokiu atveju investuoti į brangų remontą gali būti neverta, ir geriau apsvarstyti naujo, efektyvesnio kondensacinio katilo įsigijimą. Naujas katilas ilgainiui atsipirks dėl mažesnių dujų sąnaudų.
- Remonto kaina artima naujo ventiliatoriaus ar viso katilo kainai: Jei remontas yra labai brangus ir sudaro didelę dalį naujo ventiliatoriaus ar katilo kainos, geriau rinktis naują dalį.
- Trūksta atsarginių dalių: Kai kuriems seniems ar retiems katilų modeliams gali būti sunku rasti atsarginių dalių, todėl remontas tampa sudėtingas ar neįmanomas.
- Daugelio komponentų gedimai: Jei be ventiliatoriaus yra ir kitų rimtų katilo gedimų, bendra remonto kaina gali būti per didelė.
Svarbu: Visada rekomenduojama kreiptis į kvalifikuotą dujinių katilų meistrą, kuris atliks diagnostiką ir įvertins gedimo sudėtingumą bei remonto kainą. Jie galės patarti, ar verta taisyti, ar geriau keisti. Saugumas dirbant su dujiniais prietaisais yra svarbiausia.
Kvalifikuotą konsultaciją arba išsikviesti katilų specialistą galite paskambinę telefonu: 0672 45493
Komentarai
Rašyti komentarą